Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Робота зі зверненнями громадян в Волинському окружному адміністративному суді здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 (далі - Інструкція), Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та методичних рекомендацій Державної судової адміністрації України щодо організації та ведення роботи зі зверненнями громадян.
Станом на 01.07.2019 прийом громадян в суді проводиться керівництвом суду відповідно до Порядку реєстрації та розгляду звернень громадян, організації та проведення особистого прийому у Волинському окружному адміністративному суді, затвердженого наказом голови суду від 11.11.2015 № 02-08/38 (із змінами, внесеними наказом від 09.12.2015 № 02-08/45). Вказаним наказом затверджено і графік особистого прийому громадян у Волинському окружному адміністративному суді, прийом громадян здійснюється: головою суду Лозовським О.А. – щосереди з 14.00 год. до 18.00 год.; заступником голови суду Мачульським В.В. – щопонеділка з 09.00 год. до 13.00 год.; керівником апарату Тарасюк О.О. - щочетверга з 9.00 год. до 13.00 год.
Інформація щодо порядку та графіку особистого прийому громадян керівництвом Волинського окружного адміністративного суду в приміщенні суду розміщена у доступному для громадян місці на спеціально пристосованому стенді «Довідкова інформація», поряд з іншою необхідною для відвідувачів суду довідковою інформацією та інформацією правового характеру. Крім того, вказана інформація наявна на офіційному веб-сайті суду.
Протягом звітного періоду на особистий прийом до керівництва суду громадяни не записувалися (протягом аналогічного періоду 2018 року на прийомі у керівництва суду перебувало 5 громадян, першого півріччя 2017 року - 5, що зафіксовано в Журналах обліку особистого прийому громадян керівництвом суду за відповідні звітні роки).
Протягом першого півріччя 2019 року до суду надійшло 4 письмових звернення (у аналогічному періоді 2018 року їх було 3, 2017 року – звернень не було). Відповіді на вказані звернення були наданні у визначені законодавством строки.
Депутатські звернення до суду не надходили (у аналогічному періоді 2018 – 0, 2017 року – 1).
До суду щоденно надходить близько 30 - 50 звернень громадян в телефонному режимі щодо руху адміністративних справ. На вказані звернення працівниками канцелярії невідкладно надаються відповіді.
Робота суду щодо забезпечення доступу до публічної інформації та її оприлюднення в Волинському окружному адміністративному суді здійснюється відповідно до вимог Закону України Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів», Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835, розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.09.2015 № 911-р «Деякі питання створення і функціонування єдиного веб-порталу використання публічних коштів» та методичних рекомендацій Державної судової адміністрації України щодо організації та ведення роботи щодо доступу до інформації.
Відповідно до Закону України від 13.01.2011 №2939-VI «Про доступ до публічної інформації» та наказу голови суду «Про затвердження Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Волинському окружному адміністративному суді» від 23.05.2011 № 19/2-7 (із змінами та доповненнями), на веб-сайті суду розміщено дані щодо порядку надання публічної інформації, що перебуває у володінні Волинського окружного адміністративного суду, розміщено форми для подання інформаційного запиту у письмовому вигляді, також розміщено як зразки, так і бланки заяв, що подаються відповідно до вимог діловодства особами, які беруть участь у справі, розміщено списки справ, призначених до розгляду та іншу інформацію про роботу суду відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації». Також, на офіційному веб-сайті суду у складі веб-порталу Судова влада України у розділі «Інше» створено рубрику «Реєстр відкритих даних». Інформація з вказаного реєстру автоматично відправляється на сайт data.gov.ua. У разі внесення змін інформація, наявна на вказаних ресурсах, оновлюється відповідальними особами.
Крім того, на офіційному веб-сайті суду в розділі «Доступ до публічної інформації» підрозділ «Звіти щодо надходження до суду запитів на публічну інформацію» щомісячно публікуються звіти про надходження запитів про надання публічної інформації за відповідний місяць, що передує звітному періоду (інформація вноситься 01 числа кожного місяця).
Протягом першого півріччя 2019 року до суду надійшло 20 запитів на публічну інформацію (в аналогічному періоді 2018 року – 18, 2017 – 8).
Частиною першою статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. Частиною четвертою даної статті визначено, що у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Судом у звітному періоді дотримано строки надання інформації на запити (відповіді на запити надавались у строк від 1 до 5 робочих днів, у разі продовження строку розгляду запиту - протягом 20 робочих днів).
Згідно з наказом Державної судової адміністрації України від 31.05.2013 № 72 «Про реалізацію проекту щодо обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу» (зі змінами внесеними наказом Державної судової адміністрації України від 14.06.2013 № 81), Волинським окружним адміністративним судом з 17.06.2013 було запроваджено порядок обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу в частині надсилання судом таким учасникам процесуальних документів в електронному вигляді, паралельно з документами у паперовому вигляді (проект Електронний суд). Відповідна інформація була розміщена на веб-сайті суду. З моменту запровадження проекту до суду надійшло лише 20 заяв про отримання процесуальних документів в електронному вигляді – 14 заяв від юридичних осіб, 5 заяви від фізичних осіб.
На виконання наказу Державної судової адміністрації України від 22.12.2018 № 628 «Про проведення тестування підсистеми «Електронний суд» у місцевих та апеляційних судах» з грудня 2018 року у суді запроваджено тестове використання підсистеми «Електронний суд». Протягом першого півріччя цього року через вказану підсистему до суду подано один адміністративний позов та три заяви.
Зважаючи на вищевикладене, можна зробити висновок, що Волинським окружним адміністративним судом протягом звітного періоду вживалися вичерпні заходи в частині належного ведення діловодства з питань реєстрації та розгляду звернень громадян, запитів на публічну інформацію, ведення особистого прийому громадян керівництвом суду.
Необґрунтоване затягування розгляду звернень, запитів не допускалося.
Варто зауважити, що громадянам зручніше запитувати інформацію та отримувати відповідь електронною поштою, що значно прискорює і процес опрацювання запитів, і надання запитуваної інформації.
У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року в даному звітному періоді спостерігається динаміка до збільшення надходження до суду запитів на публічну інформацію та письмових звернень громадян, у зв’язку з чим можна зробити висновок про підвищення зацікавленості громадянами публічною інформацією, розпорядником якої є суд.
Загалом, методи роботи суду щодо створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом, обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на них, виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян та інформаційно-роз’яснювальна робота, що ведеться судом, дають громадянам повну та вичерпну інформацію про діяльність суду та виконання покладених на нього завдань.
В суді створено необхідні умови для громадян: в холі суду розміщено стільці та лави для очікування; облаштовано місце для здійснення прийому громадян; розміщено довідкову інформацію як на стендах, так і на столі, за яким громадяни здійснюють оформлення заяв. Також розміщено скриньку для надання громадянами письмових зауважень та пропозицій щодо організації роботи суду (у звітному періоді громадяни у скриньці своїх пропозицій і зауважень щодо роботи суду не залишали). Інформація на дошці оголошень постійно оновлюється.
Судом приділяється значна увага питанню належного виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» для максимального забезпечення реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Волинський окружний адміністративний суд. Також. питання розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію у Волинському окружному адміністративному суді є предметом обговорення на нарадах з суддями та працівниками апарату суду.