flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Підведено підсумки стану здійснення правосуддя Волинським окружним адміністративним судом у 2013 році

11 лютого 2014, 11:09

10 лютого 2014 року проведено розширену нараду, на якій обговорено стан здійснення судочинства Волинським окружним адміністративним судом у 2013 році.

В нараді взяли участь судді Львівського апеляційного адміністративного суду Ліщинський А.М. і Савицька Н.В.

У своїй доповіді голова суду Александрова М.А. зазначила, що протягом 2013 року Волинським окружним адміністративним судом вживалися заходи, спрямовані на забезпечення належного рівня здійснення правосуддя, захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій.

Аналізуючи показники судової статистики голова суду звернула увагу на те, що як і в попередніх роках, у 2013 році найбільшу кількість адміністративних позовів, що надійшли на розгляд до суду, становлять позови суб’єктів владних повноважень (61,98% або 1 762 від загальної кількості надходження адміністративних позовів – 2 843). Найчастіше зверталися до суду з адміністративними позовами управління Пенсійного фонду України на місцях (704 позови) та територіальні органи Міністерства доходів і зборів України (708 позовів).

Згідно з частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України основним завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. У 2013 році до суду надійшло справ за позовами фізичних чи юридичних осіб до суб'єктів владних повноважень щодо оскарження їх рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності у кількості 1 081 (або 38,02% від загальної кількості надходження адміністративних позовів – 2 843). Серед позовів фізичних або юридичних осіб найбільшу кількість становлять позови до таких суб’єктів владних повноважень, як територіальні органи Міністерства доходів і зборів України (419), Міністерства юстиції, зокрема відділів державної виконавчої служби (154), Державної митної служби (99).

Залишок нерозглянутих справ та заяв на початок звітного періоду (01 січня 2013 року) становив 391.

Надійшло у 2013 році 2 834 адміністративних позовів (це на 67,35% менше, ніж у 2012 році - 4208) та 55 адміністративних справ (що вдвічі більше, ніж  у 2012 році - 27).

Всього на розгляді перебувало 3 280 адміністративних справ та позовних заяв.

Розглянуто всього 2 943 справ та матеріалів адміністративного судочинства, що на 32,73% менше, ніж у 2012 році – 4 375.

Закінчено провадження у 2 628 справах, що на 31,29% менше, ніж у 2012 році – 3 825.

Залишок нерозглянутих справ на 01 січня 2014 року складає 337 справ та матеріалів,  що на 13,81% менше, ніж у 2012 році.  У 136 справах із зазначеного залишку провадження зупинено (40%).

У порядку письмового провадження розглянуто 28,30% справ, у порядку скороченого провадження – 16,87% справ.

Середньомісячне надходження позовних заяв і справ на розгляд одного судді у Волинському окружному адміністративному суді становить 21, по Україні - 43.

Середньомісячне навантаження постановлених судових рішень на одного суддю Волинського окружного адміністративного суду становить 22 судових рішення, по Україні – 40 судових рішень.

У даному звітному періоді у Волинському окружному адміністративному суді спостерігається стрімка динаміка до зменшення надходження справ і матеріалів до суду, зменшення середньомісячного навантаження на одного суддю, а також зменшення залишку нерозглянутих справ на кінець звітного періоду.

Головою суду постійно приділяється особлива увага належній організації роботи суду, формуванню єдності судової практики, здійсненню контролю за дотриманням розумних строків розгляду справ, визначених Кодексом адміністративного судочинства України (КАС України), організації вивчення та узагальнення судової практики.

Про це свідчить зменшення майже у чотири рази (в порівнянні з аналогічним періодом 2012 року) кількості справ, розглянутих з порушенням строків. Так, із 2 628 адміністративних справ, у яких закінчено провадження, з порушенням встановлених КАС України строків розгляду і вирішення справ, вирішено лише 49 справ (1,86%), тоді як у 2012 році розглянуто з порушенням строків 133 справи (3,48% від усіх розглянутих – 3 825).З порушенням місячного строку вирішено 37 справ; 20-денного строку (справи з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження та звільнення з публічної служби) – 8 справ;  10-денного строку (справи з приводу рішень, дій і бездіяльності державної виконавчої служби – стаття 181 КАС України) – 4 справи.

Порушення строків, визначених статтею 183-2 КАС України (Скорочене провадження), допущено не було, так як і не було допущено порушення строку відкриття провадження у справах (стаття 107 КАС України).

Доказом належної організації роботи суду є і належна якість вирішення адміністративних справ. Так, Львівським апеляційним адміністративним судом протягом 2013 року переглянуто в апеляційному порядку 969 постанов і 298 ухвал Волинського окружного адміністративного суду. Скасовано 174 постанови (17,96%) та 79 ухвал (26,51%), змінено 8 постанов (0,83%) та 2 ухвали (0,67%). За даними судової статистики Львівського апеляційного адміністративного суду за 2013 рік, це одні з найкращих показників серед 5 окружних адміністративних судів, які входять до Львівського апеляційного адміністративного округу (Волинський, Закарпатський, Івано-Франківський, Львівський, Тернопільський окружні адміністративні суди).

Крім того, у 2013 році після перегляду в касаційному порядку до суду повернуто Вищим адміністративним судом України 260 адміністративних справ,  в яких скасовано 39 судових рішень, змінено 3 рішення; 7 судових рішень Волинського окружного адміністративного суду, які були скасовані апеляційним судом, залишено в силі.

Варто зауважити, що підстави скасування і зміни судових рішень в апеляційному і касаційному порядку обговорюються на щотижневих оперативних нарадах голови суду з суддями суду, під час яких проводиться ретельний та змістовний аналіз практики розгляду Волинським окружним адміністративним судом справ з детальним дослідженням підстав і причин скасування судових рішень, виявленням проблемних питань, які виникають при розгляді спорів. Також щомісяця на зборах суддів розглядається питання про стан здійснення судочинства судом за відповідний звітний місяць, у тому числі якість розгляду справ і дотримання строків їх розгляду і вирішення. Показники судової статистики за 2013 рік свідчать, що перераховані заходи позитивно впливають на роботу суду вцілому. Для подальшого покращення організації роботи суду така робота потребує продовження і у 2014 році.

Водночас головою суду зазначено, що негативним чинником, який впливає на якість судочинства є відсутність єдиної судової практики, яка б мала чітку визначеність у застосуванні правових норм.

Судді апеляційного суду Ліщинський А.М. і Савицька Н.В., крім позитивних результатів роботи суду, висвітлених у доповіді голови суду, відзначили високу якість виготовлених судом процесуальних документів, як за формою, так і за змістом, обговорили практику розгляду окремих категорій справ.

За результатами розширеної наради суддями прийнято рішення і надалі здійснювати правосуддя на засадах верховенства права, забезпечуючи кожному право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку.